ساختار اسم زبان ايتاليايي

۵۹ بازديد

ساختار زبان ايتاليايي 


ساختار زبان ايتاليايي معمولآ به 9 پاره‌گفتار (بخش دستوري) يعني

 فعل

 اسم

 حرف تعريف

 صفت

 ضمير

 قيد

 حرف اضافه

 حرف ربط 

و علائم 

تقسيم مي‌گردد، جداي از تدريس زبان  تنها به شرح بخش‌هاي فعل، اسم و حرف تعريف به شرح ذيل بسنده مي‌كنيم:


  1. ساختار فعل در زبان ايتاليايي به اين شكل است كه مصادر كليه افعال به سه دسته ARE- IRE - ERE تقسيم مي‌شوند كه هر دسته در هر زمان با فرمول خاص زماني و دسته‌اي خود صرف مي‌شود و اين فرمول نسبتاً ساده به كاربر اين امكان را مي‌دهد كه دسته و زمان فعل را به آساني تشخيص دهد.
  2. در بخش اسم تمامي نام‌هاي ايتاليايي به يكي از حروف: O-I-A-E  و يا حروف صامت و بي صدا كه اغلب از زبان هاي ديگر وارد شده اند . ختم مي‌شوند كه عموماً، نام‌هاي ختم شده به O مفرد مذكر، نام‌هاي ختم شده به A مفرد مؤنث، بيشتر نام‌هاي ختم شده به I جمع مذكر و اكثر نام‌هاي ختم شده به E جمع مؤنث مي‌باشند.
  3. حرف تعريف در زبان ايتاليايي به شش بخش: Il -I -La- Le- Lo- Gli تقسيم مي‌شود كه اساسآ بر حسب تعداد، جنس و حرف اول كلمه‌اي كه بعداز آن مي‌آيد تغيير مي‌كند، بنابراين حرف تعريف معين IL قبل از نام‌هاي مفرد مذكري كه باحروف بي صدا (بجز s ناخالص و z كه باحرف تعريف Lo درمفرد و با gli در جمع نشان داده مي‌شوند) قرار مي‌گيرد و صورت جمع آن I مي‌باشد.

شكل مؤنث حرف تعريف به پيچيدگي مذكر آن نيست و تنها براي مفرد يك شكل وجود دارد و آن La مي‌باشد كه قبل از كلماتي كه باحروف باصدا شروع مي‌شوند به شكل 'L درميايد، در جمع هم تنهايك شكل دارد آنهم Le كه قبل از كلماتي كه با e شروع شوند بصورت 'L درميايد.


شما ميتوانيد با ثبت نام در وبسايت آموزش زبان توآموز دوره كتاب هاي اسپرسو زبان ايتاليايي را به صورت اينترنتي ياد بگيريد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.