روش تدريس زبان

۴۵ بازديد

تدريس زبان 

امروزه يادگيري زبان براي مردم جهان امري مهم تلقي مي شود . تا جايي كه هزينه و زمان زيادي را صرف يادگيري اين امر مي كنند . موسسات و آموزشگاه هاي بسياري در زمينه تدريس زبان وجود دارد كه از روش هاي گوناگون استفاده مي كنند  .

انواع روش هاي تدريس زبان :

در اين مبحث به انواع روش هاي تدريس مي پردازيم .

  • روش دستور زباني Grammar Translation Method ( GTM )

درك خواندن و نوشتن در اين روش مد نظر است و زبان آموز توانايي برقرار كردن ارتباط كلامي را ندارد . در اين روش مهارت هاي شنيداري و كلامي زبان آموز پيشرفتي نمي كند . اين روش براي تدريس زبان منسوخ شده است و اغلب فرد در اين روش لغات و دستور زبان مورد نظر را حفظ مي كند.

روش تدريس مدارس به اين گونه است كه بسيار نادرست مي باشد .

  • روش مستقيم Direct Method ( DM )

در اين روش هم هدف اصلي درك خواندن و نوشتن زبان مد نظر است با اين تفاوت كه زبان مادري فرد با زبان مقصد دو موضوع جداگانه هستند و هيچ ترجمه اي صورت نمي گيرد . حق صحبت به زبان مادري در كلاس وجود ندارد . مدرس با استفاده از عكس ، حركات و مفهوم لغت منتقل مي كند و هيچ گاه از ترجمه استفاده نمي كند .

در اين روش تدريس زبان ، فرد مستقيم با زبان روبه رو مي شود . اين روش به دليل تنوع كم كاربرد كمتري دارد .

  • روش شنيداري كلامي Audio-Lingual Method ( ALM )

اين روش تركيب دو روش قبلي است با اين تفاوت كه مبحث روان شناسي آموزش زبان هم به آن اضافه شده است . در اين روش لغات به فرد داده نمي شود تا آن ها را حفظ كند بلكه ديالوگ هايي متناسب با فرهنگ زبان مقصد داده مي شود تا فرد از طريق ارتباط زبان بياموزد .

در اين روش ابتدا مهارت شنيداري و خواندن فرد رشد مي كند و پس از آن مهارت مكالمه و نوشتن مد نظر است . روش اغلب موسسات آموزش زبان مي باشد .

  • روش سكوت Silent Way ( SW )

اين روش مخصوص افرادي است كه مي توانند مكالمه كنند و نياز به تمرين بيشتر دارند . كلاس هاي مكالمه آزاد ( Free Discussion ) از اين روش استفاده مي كنند كه در آن مدرس سكوت مي كند و زبان آموزان صحبت مي كنند . افراد در اين كلاس ها ياد مي گيرند كه متكي به خودشان باشند و حتي ايراد يكديگر را برطرف كنند .

  • روش يادگيري به صورت گروهي Community Language Learning ( CLL )

اين روش مخصوص افراد خجالتي و آنهايي است كه در جمع دچار اشتباهاتي  مي شوند و ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن دارند . مثلا افراد مسن با اينكه سطح زباني خوبي دارند گاهي جلوي جوان ترها دچار اشتباهاتي مي شوند .

مدرس درس را مي خواند و افراد را گروه بندي مي كند تا با هم تمرين كنند . مدرس نقش مشاور و تشويق كننده براي ادامه مسير را دارد . زبان آموزان با هم تمرين مي كنند و هر جا كه به مشكلي برخوردند از مدرس كمك مي گيرند .

همان طور كه ملاحظه كرديد روش هاي مختلفي براي تدريس زبان وجود دارد كه اگر زبان آموز با توجه به نياز خود روش آموزش را انتخاب كند ، بسيار تاثيرگذار خواهد بود .

گروه توآموز با بهره گيري از امكانات آنلاين يادگيري زبان را براي شما بسيار آسان كرده است و كافي است كه با عضويت در كمترين زمان و هزينه زبان مورد نظر خود را بياموزيد . تدريس خصوصي زبان و آموزش زبان آنلاين از مهارت هاي توآموز مي باشد  .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد